Természeti, kultúrtörténeti és tájképi értékek a Körösök-völgye mentén

Körösvidék

Sikeresen véget ért a Körösvidék első kirándulása

2019. március 31. - Körösvidék

A Körösvidék 2019. március 30-án tartotta meg az első kirándulását! A kirándulás a Körösvidék déli végein, Dél-Békés megyében került megszervezésre. Békéscsabáról a reggeli órákban indulva, teli kisbusszal vágott neki a nagy kalandnak a 16 fős kis csapat. A legfiatalabb túratársunk a 6. életévét töltötte be. A látnivalókban gazdag, egész napos kirándulás végén, kellemesen elfáradva 16 óra magasságában érkeztünk vissza. A szerkesztőség meglepetésére a kirándulók nagy része nem is tudott a felkeresett látnivalókról és szorgalmazták a további "ismerd meg a környezeted" kirándulásokat! A kirándulás szervezése folyamán volt bennünk egy kis félsz, hogy talán senki nem fog érdeklődni, eljönni a kirándulásra, de ezt abszolút eloszlatták a résztvevők! Ismét bebizonyosodott számunkra, hogy itt az Alföldön is van mit megnézni és ugyanolyan értékekkel bírnak, mit a hegyvidéki társaik. Ígérjük, folytatni fogjuk a kirándulás sorozatot!

Első megállónk Csabaszabadiban volt, ahol Kesjár Mátyás mutatta be nekünk a községet és a Beliczey "hagyatékot". Szabadiban közel 2 órát töltöttünk el.

Következő megálló helyünk a Pusztaföldvár határában található Tatársáncok. A sáncoknál a Körös-Maros Nemzeti Park részéről személyesen Kotymán László természetvédelmi tájegységvezető tartott előadást számunkra a Tatársáncok történetéről és az ősgyepről közel egy órában.

A Tatársáncok után a pusztaszőlősi gázszeparátor volt a következő látnivaló, amit megnéztünk. Itt informálódhattunk a szeparátor működéséről, hogyan hozható kapcsolatba a szélmalommal, majd végül a Wenckheim-kúriát tekintettük meg kívülről.

Utolsó megállónk Kopáncs-pusztán volt az Árpád-kori Kopáncsi templomromnál. Szerencsénkre a kulcsot megtaláltuk Német néninél és hajlandó volt velünk kijönni, kinyitni a templomot. A templom körbejárása és megtekintése után meghallgattuk Békés megye egyetlen helyreállított Árpád-kori templomának a történetét.

Utazásunk végeztével megtörtént az Arctica napszemüvegek kisorsolása is. Gyermek napszemüveg tulajdonosa Krisán János Ferenc lett, a felnőtté pedig Tóth Béla Antal.

Szeretnénk megköszönni a Körösvidék szerkesztői nevében a résztvevőknek, hogy segítették a kirándulás népszerűsítését, továbbá Veres Zsoltnak, Czepó Zoltánnak, hogy kapcsolataik révén létrejöhettek a szakmai előadások az egyes megállókon!

Találkozzunk a következő Körösvidék kiránduláson!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.