Természeti, kultúrtörténeti és tájképi értékek a Körösök-völgye mentén

Körösvidék

Körösvidék

Bemutatjuk szerkesztőinket

2020. augusztus 09. - Körösvidék

Az elmúlt évek során több megkeresés érkezett a Körösvidék szerkesztősége kapcsán. Kik vagyunk mi? Mennyien szerkesztjük az oldalt? Ezekre szeretnénk választ adni adni Nektek, kedves Olvasók! A szerkesztők válaszolnak!

Bauman Dieter-Gergő

Nagyváradon élek, politológus és a Bihar Megyei Turisztikai Desztináció Menedzsment Ügynökség alkalmazottja vagyok. A munkámból kifolyólag gyakran járom a Körösök vidékét, felfedezem és fotózom azt, hiszen a fotózás az egyik legkedvesebb hobbim.

baumann-dieter_gergo.jpgdiscover_bihor.jpgBihar Megyei Turisztikai Desztináció Menedzsment Ügynökség

Borsi Balázs

Nagyszalontai származású, Nagyváradon élő újságíró, szerkesztő, fotós. Elkötelezett természetvédő, de hivatásából adódóan elsősorban a dokumentálást és a tájékoztatást érzi fő feladatának, éppen ezért munkái jelentős része is inkább ismeretterjesztő jellegűek. Eltökélt szándéka, hogy szűkebb környezetét, Biharországot megismertesse az emberekkel, vagyis a romániai Bihar megye kulturális értékeinek feltárását, dokumentálását és továbbadását, a térség rejtett vagy kevésbé ismert kulturális, épített és természeti örökségének szélesebb körben való megismertetését tűzte zászlajára.

borsi_balazs_akcioban_a_biharban.jpg
bb_media.png   
varadium.png

Deák Máté

Az Alföldi Drón oldal tulajdonosa vagyok. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy Gyulán élek, hiszen rendkívül sok látnivaló van a városban és a környéken. Fotózás és videózás szempontjából ez nagy előny, ezt bátran állíthatom. A fotózás már régóta a hobbijaim közé sorolható, de a videózás valahogy most előtérbe került nálam, többek között ezért vásároltam egy drónt magamnak. Izgalmasnak tűnt, hogy különböző magasságokban el lehet jutni a drónnal olyan helyekre, ahonnan érdekesebb látványt nyújt az adott téma. 2018 telén sikerült is vennem egy DJI Phantom 3 típusú drónt, amit azóta is lelkesen használok különböző látványosságok megörökítésére, de rendezvényen, esküvőn is forgattam már. Sajnos nem olcsó hobbi, de munkaeszközként is egyre többet használom, így a későbbiekben tudom majd fejleszteni az eszközeimet.

deak_mate.jpg

alfoldidron.jpg

Erdős Dániel - főszerkesztő

A Szegedi Tudományegyetem földtudományi kutató (geológia szakirány) szakán végeztem 2013-ban, majd 2016-ban Nagykanizsán fluidumkitermelő, 2020-ban pedig Békéscsabán földmérő, térinformatikus szakképesítést szereztem. Időközben a Magyar Földtani  Védegylet Egyesület oszlopos tagja lettem. 

A Körösvidék blog- és a közösségi oldalt 2016. novemberében hoztam létre egy hirtelen ötlettől vezérelve. Gyermekkoromat, és középiskolai éveimet a Hármas-Körös menti településen, Gyomaendrődön töltöttem, folyamatosan járva minden évszakban a folyó árterét és környezetét. Ezekben a kalandos években alakult ki a természet szeretete, a természetjárás, a szülőföldhöz való ragaszkodás és érdeklődés a természettudományok területe felé, amit az ezt követő és az egyetemi évek erősítettek meg még jobban. Az Alföldi Kéktúra vándorlás Körösszakál – Biharugra szakasza hozta el azt a fordulópontot, aminek hatására kezdett körvonalazódni egy saját oldal gondolata. A végső lökést az oldal létrehozásához, azonban Szabó Pál szülőházában tett látogatás adta. Itt született meg az oldal neve, Körösvidék és az oldal tematikája is, tisztelegve ezzel a neves író, a híres napilap előtt és azoknak az élményeknek, amit a „nagy Körözs” adott a gyermekkorban.

dsc_9714.jpg

Kovács Róbert 

Békéscsabán élek, és a Vásárhelyi Pál Szakgimnáziumban tanítok földmérést 2006 óta. Az iskola mellett szerencsére tudok foglalkozni kedvenc hobbimmal, a fotózással. 2013 óta rendszeresen fotózok többféle témában. Ezek közül a természetfotózást szeretem a legjobban, mert az év bármelyik napján lehet találni jobbnál jobb témákat. 2019 elején bekapcsolódtam a Körösvidék szerkesztésébe, azóta rendszeresen jelennek meg fotóim ezen az oldalon is a saját facebook oldalam mellett (RKPhoto).

kovacs_robert.jpgrobertkovacsphotography.jpgSzűcs Gábor

Gyulai természetbúvár, a madárvilág szerelmese vagyok, fényképezni is az ő kedvükért tanultam meg, és űzöm a madárfotózást több-kevesebb sikerrel. Az Alföld számomra az otthont jelenti, A szabadidőmet szeretem a határban vagy éppen az erdőben tölteni, ott tudok csak igazán kikapcsolódni. Ugyanakkor minden érdekel, ami a Nagyalföldhöz kapcsolódik legyen az természeti vagy mesterséges jelenség.

szucs_gabor.png

Tasi Zsolt

Igazi alföldi gyerekként tengettem napjaimat, míg a középiskolában egy kirándulás keretében belekóstoltam a hegyek vadregényes világába, ami rögtön elvarázsolt. Ezt követően észrevettem, hogy a környezetemben lévő rokonok és barátok is így éreznek, ezért a 20-as éveimet azzal töltöttem, hogy bebarangoltam velük hazánk középhegységeit.

2010-ben jutott eszembe, hogy elkezdjek komolyabban foglalkozni a fotózás rejtelmeivel, és a kalandjaimat megosszam egy blog (CSODAUTAK) formájában. Idő közben megszületett a Pusztaszeri Homoktaposók Természetjáró Egyesülete és a Hét Halom túrák, itt egy időre jó helyre kerültem és közben visszatérhettem a rónaságra. 2017-ben túrvezető és jelzésfestő vezető minősítést szereztem a CSMTSZ szervezésébe, ezt követően rendszeresen részt veszek a szövetség jelzésfestői munkálataiban. Aktívan részt vettem a Kiskunsági Piros Csongrád megyei szakaszának megreformálásában és kifestésében. Három év alatt sikerült végigjárnom az Alföldi Kék túrát a párommal és két barátommal együtt, a kalandokról készült beszámolóimnak hála a Körösvidék szerkesztői csapatában találtam magam. Szeptember óta új kihívás kaptam, a CSODAHELYEK.HU online utazási oldalon jelennek meg cikkeim belföldi túrázás témakörben.

A jövőbeli terveim között szerepel egy könyv kiadása a Kék túrás élményekről. A kis csapatommal (Homoktaposók a Kéken) pedig mi más lehetne a "zászlóshajónk", mint hogy folytassuk a régi turistautak feltérképezését és az elfeledett, fontos történelmi utak felelevenítését a Kiskunságban. Az Alföld pedig téged is vár!


tasi_zsolt.JPG

 Csodautak

homoktaposok_a_keken.jpgazalfoldtegedisvar.jpg

 Tóth Gábor Gyula

A legtöbben HeavenMan művésznéven ismerik a munkáimat. A fotózással körülbelül 10 éve ismerkedem, szabadidőmben fotózom. Geográfusként végeztem, így a természet ismerete és szeretete közel áll hozzám, de emellett a társadalmi hatások is érdekelnek, mindezek a fotóimon is visszaköszönnek. Sokféle témában otthonosan mozgok, egy időben rendezvényeket, esküvőket, portrékat is fotóztam, manapság - igaz kevés idő jut rá - de legkedvesebb témáim az időjárás témaköréből kerülnek ki. Ez mindig más, mindig izgalmas és kiszámíthatatlan. Másik kedvenceim a digitális fotómontázsok, amelyeket úgy kell elképzelni, hogy több képelem  “összeolvasztásával” lehet egy új, csak a fantáziámban kialakult, de valóságosnak ható képet létrehozni.

toth_gabor_gyula.jpg

HeavenManPhotography

Vágvölgyi József

Magyar Államvasutaknál dolgozok gépészeti diszpécserként. 43 éves vagyok, nős egy 9 éves kislány gyermek apukája. Körülbelül 10 éve fotózok. Természetrajongó vagyok, hobbim a horgászat. Kedvenc helyem a Bihar-hegység és a fotóimon többnyire a Bihar köszön vissza.

vagvolgyi_jozsef.jpg

JokÓFotó

Veres Zsolt

A Szegedi Tudományegyetem geográfus (geológia szakirány) és földrajz tanári szakán végeztem 2009-ben. Azt ezt követő 4 évben a Földtani és Őslénytani Tanszék doktorandusza, majd óraadó oktatója voltam. Kisebb-nagyobb „kilengések” után 2013 óta a Békéscsabai SzC Vásárhelyi Pál Szakgimnáziumának és Kollégiumának szaktanára (geológia, fluidumbányászat) vagyok. 2011 óta a Magyar Földtani Védegylet Egyesület titkára, 2018 óta pedig Magyarhoni Földtani Társulat ProGeo Földtudományi Természetvédelmi Szakosztály elnökségi tagja vagyok.

Gyermekkorom óta túrázok, amely az általános túrázásból szépen lassan átment a földtudományi/geoturisztikai értékek felkeresésének, úgymond „vadászatának” irányába, a geoturizmusba. Ezt a tevékenységet több tucat vezetett geotúra, geoturisztikai cikk, valamint „A kövek mesélnek” facebook-, és weboldala támasztja alá. A doktori disszertációmmal is a földtudományi értékek (Pétervásárai-dombság homokköves formakincse) bemutatását tűztem zászlómra, amely jelenleg még a „cikkezési” fázisban van.

A „Körösvidék” szerkesztői csapatának tagjaként a geológiai/geoturisztikai oldalt próbálom erősíteni. Kalandra fel, irány a kövek világa!

veres_zsolt.jpg

kovekmes_logo.jpg

Facebook oldal

 A Körösvidék oldal létrehozásában inspirációt adott az egykori neves napilap a "Körösvidék", valamint Szabó Pál munkássága.

 

Összeállította: Erdős Dániel

www.korosvidek.blog.hu

www.facebook.com/korosvidek

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korosvidek.blog.hu/api/trackback/id/tr1716045084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása